Zlata Pecka - logo

Soutěž kreativity v reklamě pořádaná AČRA MK
aktuální ročník 2019

Tvůrci těch největších reklamních pecek si převzali své trofeje

Soutěž kreativity v reklamě Zlatá pecka, pořádaná Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace, již dvacetčtyři let hodnotí to nejlepší, co v české a slovenské reklamě za uplynulý rok vzniklo. Ve středu 20. února bylo v pražském klubu Lávka za účasti generálního partnera FTV Prima předáno dvacet hlavních cen, dále cena za nejlepší product placement a multichannel creativity, nejlepší internetový formát, cena MMS a konečně cena akademické poroty Vysoké školy kreativní komunikace.

Večerem již tradičně provázel Jakub Kohák, který si sem ještě v boxerských rukavicích odskočil z tréninku na utkání v O2 aréně. Za dvojici letošních čestných předsedů poroty, bratry Cabanovy, přítomné pozdravil Michal Caban. Na 156 přihlášených reklamních prací dále posuzovali známí profíci z kreativních profesí: střihač Alois Fišárek, režisér Karel Janák, fotograf Adolf Zika, režisér a producent Viktor Tauš, kameraman Vladimír Smutný a další.

Nejvíce ocenění si nakonec odvezla slovenská agentura Istropolitana Advertising, které porota nadělila kromě dvou pecek i cenu za nejlepší internetový formát a cenu akademickou. Na následné afterparty ale měli co slavit i kreativci ze Zaraguzy, agentury THIS IS LOCCO, Wiktor Leo Burnett, DARK SIDE a dalších.

Trofeje ovšem nemířily jen do agenturních zasedaček. Předána byla rovněž cena Nejlepšímu herci v reklamě. O té rozhoduje 15 tisíc diváků v hlasování organizovaném Českým národním panelem a Nielsen Admosphere. Cenu za vítěze, Tomáše Jeřábka, kterému divadelní představení neumožnilo na Pecku dorazit, převzal Martin Přikryl z agentury Werk camp, jež má spoty na svědomí. Vítězi dýchal na krk jeho herecký parťák Tomáš Měcháček, na třetím až pátém místě se pak umístili Sabina Remundová, Jiří Langmajer a Iva Kubelková.