Zlata Pecka - logo

Soutěž kreativity v reklamě pořádaná AČRA MK
aktuální ročník 2019

Soutěž reklamní kreativity PRIMA Zlatá pecka oceňuje ty nejlepší již 20 let

Prima Zlatá pecka již jubilejně podvacáté v klubu Lávka udělovala ceny těm nejlepším kreativním počinům v reklamě. Pořadateli soutěže Asociaci českých reklamních agentur a marketingové komunikace v tom pomáhal tradičně excentrický Jakub Kohák a řada a vzácných hostů na pódiu v čele s milým Robertem Vanem, který se letos po Jiřím Suchém ujal funkce čestného předsedy soutěže.

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří vždy špičkové umělecké osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde: Letos například režiséři a držitelé českých lvů Václav Marhoul a Ondřej Trojan, kameraman Vladimír Smutný, hudební skladatel Ondřej Soukup, scénárista Robert Geisler, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Marek Prchal, Matěj Novák a další.

Product placement boduje s Becherovkou, Komerční bankou a Vinařským fondem Odborná porota PP ve složení Hana Halvorsen Bank (TV Branded Entertainment Fuse.CZ), Lenka Zemanová (Creativ Sales Manager TV Prima ) a Štěpán Wolde (Media One) poslala hlavní porotě do short listu 8 favoritů na cenu nejlepšího Product placementu. Možná to byl právě PP „Vinařský fond“ s hercem Jiřím Vyorálkem, který ho katapultoval k historicky prvnímu titulu „Nejoblíbenějšího herce v reklamě“.

Nejoblíbenější herec v reklamě 2014: Jiři Vyorálek těsně před Ivanem Trojanem! TOP 5 herců v reklamě: Vyorálek, Trojan, Brzobohatý, Kohák a Polívka. Na slavnostním předávání cen v pražském Klubu Lávka se také předávala historicky první cena hlasování o „Nejoblíbenějšího herce/herečku v reklamě“, kterou z rukou Jiřího Hromady, prezidenta Herecké asociace získal Jiří Vyorálek (TV spot Vinaři: Hraní na youtubu, agentura McCANN-ERICKSON PRAGUE, klient Vodafone). Celkem 12.767 hlasů veřejnosti obdrželo 60 herců a hereček v shortlistu 40 vybraných reklam. Letošní PRIMA Zlaté pecky se zúčastnilo 46 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 150 prací. Nejlepších 40 postoupilo do nominačního short listu. Nejvíce zlata si odnesly agentury, které získaly nejvíce nominací: Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague, Havas Worldwide Prague, Omnicom Media Group, GUIDELINE, Insidea, ADVERTISING WAY, DARKSIDE, SCHOLZ & FRIENDS, COMTECH Group, VCCP a Wunderman, slovenské Wiktor Leo Burnett, Respect APP, MADE BY VACULIK, TRIAD, CORE 4 a Apple Pie.

Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noci reklamožroutů, Mediální cenu společnosti Media Marketing Services v hodnotě 250.000 Kč získala agentura Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague. Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky. Hlavní ceny PRIMA Zlatá Pecka se bodově započítávají do soutěže Agentura roku.